Ahad, 9 Jun 2013

SURAT BUAT ABAH

ASSALAMUAALAIKUM ABAH...


surat ini saya tahu tak akan ada pos man nak hantar tempat abah... tapi saya percaya kuasa Allah... anything can happen kan bah... :)

abah, hari nie genap sebulan hari terakhir abah buat panggilan telefon untuk lin... selepas itu abah koma untuk beberapa hari sebelum pergi berjumpa dengan pencipta mu... abah sudah sebulan aku merindui mu.... merindui suara mu.... berat rasanya harusku langkahkan kaki ku... sakit rasa harus ku bedepan dengan hidup ku... tapi ini yang harus ku lalui... aku TERPAKSA lalui...

kebiasannya setiap hari akan ku dail number fon mu... n ayat pertama yang bakal ku lontarkan ketika panggiln ku kau sambut ialah "abah di mana...??" walaupun bukan pertanyanan itu niat ku menghubungimu... dan boleh kah aku mendail number fon mu bah... mampu kah aku mendengar suara mu??? boleh kah kau jawap pertanyaan itu bah??? "ABAH DIMANA? PULANG BAH... KAMI MERINDUI MU" boleh kah?? pertanyaan itu ku lontarkan??



aku ingin mendengar suara mu bah.... mendengar suara mu walaupun sekejap... aku ingin....


abah kala ini aku harus trus trsenyum di hadapan semua orang... meyakinkan semua orang kau punya anak yang tabah... tapi tiap malam ku di hiasi dengan tangisan... aku kecewa dengan mu bah.... abah tinggal kn kami tanpa pesanan terakhirmu... Abah tinggalkn ku tanpa mengucapkan selamat tinggal n itu buat aku terluka bah... aku pernah befikir yang abah adalah lelaki yang tidak akan pernah menyakiti ku... tapi kali ini tanpa niat mu aku tersakiti bah.... maaf kan aku.... aku terluka dengan pemergiaan mu..... maafkan aku bah.....


abah aku cemburu.... aku cemburu melihat kebahagian orang lain.... layak kah cemburu itu hadir bah?? aku tahu aku tidak sepatutnya cemburu... tapi ini soal hati... aku tak mampu melawan perasaan ini....aku benar2 merindui mu bah..... 


abah... abah.... awalnya kau pergi....
aku mungkin blm dapat dengan seikhlas2nya mengikhlaskn pemergiaan mu bah... tapi disetiap doaku aku ingin mengikhlaskn....kerna sakit untuk hidup dalam keadaan seperti ini.... sangat sakit....


abah... mungkin aku tak dapat mengantikan tempat mu sebaik mu... tapi aku berjanji kluarga kita keutamaan ku.... akan ku cintai mereka sperti mana aku mencintai mu.... amanat mu kekuatan ku bah.... doakan kebhagian anak mu bah.... kerna aku akan selalu mendoakan mu.... 


abah.... mungkin Allah masih ingin menguji ku... aku terima bah... kerna aku yakin Allah pasti menjanji sejuta kebhagian utk kluarga kita.... aku tetap akan sabar menanti hikmah yang Allah akan berikan disebalik dugaan yang sebesar ini... 


damai la bah.... salam cinta ku pada mu n aruah ibu.... al-fatihah


pergi mu memilukan ku,
meyakitkan kn ku,
menjatuhkan ku,
dikala saat aku memerlukan mu...

aku anak mu,,
teramat memerlukan mu,,
teramat merindui mu,,
disaat imbasaan kenangan berlalu,,

abah kau insan teristimewa,
kau sumber kekuatan,
n kini kau pergi,
aku jatuh!!

aku terpaksa bangkit..
kerna org2 yang kau cintai memerlukan ku..
aku benci keadaan ini..
aku benci keadaan ini..

andai ku bisa..
aku mohon..
pulang la bah..
aku menanti mu..

tapi ini takdir Allah..
aku jatuh,,
n terpaksa utk bangkit..
demi Keluarga kita,,

ku mencintai mu....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan